[OSM-Dresden] Microsoft spendet Luftbilder an OSM

Michael Kuhn michael.kuhn at gmail.com
Mi Nov 24 22:44:42 CET 2010

Naja, das liest Heise aus dem verlinkten Blog Post von Bing raus, wo steht:

"Also, Microsoft is working on new tools to better enable
contributions to OSM. Current OSM editing tools use imagery that is
limited in the amount of resolution about the underlying geography
(left, center). Bing’s global aerial imagery (right) will enable the
OSM community to have access to an unprecedented set of high-quality
data, which will enable them to engage in better mapping tasks."

Vielleicht meinen sie nur, dass sie einen WMS Server aufsetzen...

Gruß, Michael